Отделът за Митническо обслужване на ОРБИТ  предлага изключително митническо обслужване адаптирано за нуждите на всички компании. Като нова ниша на пазара - международната търговия, изискванията при внос на стоки  се променят ежедневно. Екипът от нашите експерти спазва всички изисквания и поема пълното митническо обслужване на вашата пратка. Без услугите на митническият агент вносителите се сблъскват с много бариери – глоби и наказания, налагани под различни форми, ако не са спазени специфични изисквания. Отделът за митническо обслужване на ОРБИТ осигурява:

 

1. Какво е митнически агент?
През 1999 г. ОРБИТ е лицензирана от Министерството на финансите за  Митнически агент. За да може пратка да бъде навременно освободена от българските митнически служби, и да се уредят необходимите документи изисквани от Министерство на земеделието, Министерство на околната среда и водите или Министерство на транспорта и съобщенията и др. Всеки продукт, който се внася в страната има тарифен номер. Този код определя размера на  митническите сборове и задължения към държавата. Услугите на митническия агент са необходими и улесняват всеки клиент , тъй като трябва да се съобразява и да е компетентен в бързо променящите се правила и нормативна база.

2. Колко струва използването на услугата на Митнически агент?
Обикновено заплащането за митнически агент  се определя в зависимост от стойността на внасяната стока. В някои случаи с клиента е договорена точна такса.

3. Каква документация се изисква?
При извършването на внос в България е необходима търговска фактура. Тя трябва да съдържа следните реквизити: обща стойност на стоките, валутата на покупко-продажбата), страна на произход (произход на производителя, изпращач и получател – пълни имена и адреси, както и опаковъчен лист, дата, печат, подписи.

4. Как се заплащат митата и таксите?
ОРБИТ може да заплати на Агенция митници от Ваше име задълженията и таксите свързани с пратката. Нашите агенти издават фактура към Вашата компания свързана с всички задължения такси и възнаграждения по обработката на пратката. Плащането е в рамките на 15 дневен срок.

5. Какво става ако товарът е в български пункт, където ОРБИТ няма офис?
ОРБИТ има агенти на разположение в цяла България. Пълната информация свързана с пратката се изпраща в главният офис,  така че е възможно обмитяване на стоки във всяка митница  в страната.

6. Има ли разлика между превозвач и превозвач с митническо обслужване?
Компаниите които извършват превоз на товари правят точно това. Подходящото  и точно митническо обслужване се оставя на професионалистите от отдела за Митническо обслужване на ОРБИТ. Министерството на финансите строго санкционира  допускането на грешки.

7. Възможно ли е Отделът за Митническо обслужване на ОРБИТ да се погрижи за пратката с Вашите стоки?

Митническите агенти на ОРБИТ могат да осигурят всяка транспортна услуга, която изискате – международен въздушен и морски транспорт, международен авто транспорт на цели и групажни пратки навсякъде по света.

Контакт с отдела:
customs@orbit.bg

Бранимир Манев, Customs Broker, +359 2 970 63 00, mobile +359 898 66 90 04, bmanev@orbit.bg
 

 


Всички права запазени© ::: Разработено от ИриДа Дизайн- 2009